وبلاگ چیتا وب


blog post
آمازون در فرآیند خرید آسان، پیش قدم شد و زمانیکه این کار را انجام داد یک انقلاب اساسی در تجارت الکترونیک رخ داد، مصرف کنندگان برای روش پرداخت آسان تر و با مراحل کمتر بسیار راغب بودند، یک فرآیند پرداخت چند مرحله ای پیچیده، تجربه ی نا امید کننده ای برای مشتریان است و آن ها قبل از تکمیل فرآیند خرید منصرف خواهند شد...

تجارت الکترونیک فرصت های درآمد فوق العاده ای ایجاد می کند. شمار بسیار زیادی از تجارت های الکترونیک برای سود آور بودن یا ماندن در بازار تجارت در حال مبارزه هستند.
اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیکی یا برنامه ای برای ایجاد آن دارید در این مقاله چند مورد مهم برای آگاهی از این موضوع وجود دارد که تأثیر قابل توجهی در موفقیت یا شکست کسب و کار شما خواهد داشت.

  1. کیفیت پایین تصاویر و توضیحات مربوط به محصول
  2. زمان خرید آنلاین ، مشتریان قادر به برداشتن و لمس کردن محصول نیستند و یا نمی توانند نگاه دقیقی به محصول بیندازند، درعوض آن ها به تصاویری که فروشگاه شما ارائه می دهد، اعتماد می کنند. اگر کیفیت تصاویر محصولاتتان پایین باشد یا توضیحات محدودی درمورد محصول ارائه دهید، قطعا فروش را از دست خواهید داد.
    همیشه تصاویری را ارائه دهید که محصولات را از ابعاد و زوایای مختلف نشان دهند. تنها از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و از بابت توضیحات و ذکر دقیق جزئیات مطمئن شوید. برای تعریف و معرفی تامین کننده از توضیح عمومی محصول خود داری کنید. فقط بر روی قیمت تکیه نکنید، با تصاویر عالی و شرح جزئیات محصول اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کنید.

  3. فراموش کردن اطلاعات تماس
  4. به نظر می رسد این یک مسئله کوچک باشد، آیا اینطور نیست؟! اما نشان ندادن اطلاعات کامل تماس یا قرار دادن اطلاعات در جاهای نا مشخص سایت، مانع اصلی اعتماد مشتریان است. قبل از خرید، آن ها به دنبال این اطلاعات هستند، زیرا از این طریق اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد که در صورت لزوم می توانند با شما تماس بگیرند. اگر شما از نشان دادن موقعیت مکانی و اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن خود داری کنید، باید زمان زیادی برای جلب اعتماد مشتری صرف کنید.

  5. فرآیند پرداخت پیچیده و طولانی
  6. آمازون در فرآیند خرید آسان، پیش قدم شد و زمانیکه این کار را انجام داد یک انقلاب اساسی در تجارت الکترونیک رخ داد، مصرف کنندگان برای روش پرداخت آسان تر و با مراحل کمتر بسیار راغب بودند، یک فرآیند پرداخت چند مرحله ای پیچیده، تجربه ی نا امید کننده ای برای مشتریان است و آن ها قبل از تکمیل فرآیند خرید منصرف خواهند شد.
    با ایجاد فرآیند پرداخت بسیار کوتاه از ایجاد نا امیدی و متوقف شدن خرید توسط مشتریان خود داری کنید، همچنین بخاطر داشته باشید، برای پرداخت احتیاجی به ثبت نام نیست.
    اگر به مشتریان اجازه دهید فرآیند خرید را انجام دهند، سپس در پایان گزینه ای برای ثبت نام و ذخیره جزئیات قرار دهید، از خرید کردن منصرف خواهند شد. برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق، اجازه دهید مانند یک میهمان بدون احتیاج به ثبت نام، پرداخت را انجام دهند .

  7. هزینه های پنهان
  8. این مورد یکی از بزرگترین مشکلات است، رد کردن سبد خرید از سمت مشتریان یکی از نتایج این کار است. هزینه حمل ونقل در هنگام انتخاب محصول باید با صراحت و صداقت ذکر شود. پنهان کردن هزینه حمل و نقل خشم و عصبانیت خریدار را تضمین می کند.

  9. صفحه نمایش بزرگ ، صفحه نمایش کوچک
  10. ما جامعه ای هستیم که هر روز بیشتر و بیشتر به سمت موبایل کشیده می شوند و این موضوع ، مخصوصا برای تجارت الکترونیک صادق است. اگر فروشگاه آنلاین شما به درستی برای تلفن همراه طراحی نشده باشد، سایت شما یک تجربه ی تلخی، برای کاربران موبایل ایجاد خواهد کرد. پس مطمئن شوید سایت شما رسپانسیو یا واکنش گرا باشد.

  11. وب سایت های شلوغ
  12. شرکت ما یک شرکت طراحی و توسعه وب سایت است و ما متوجه ایم برای موفقیت در در اینترنت شما باید بر روی بازاریابی وب سایتتان تمرکز کنید نه یک طراحی پر زرق و برق، هدف طراحی شما نباید فقط جذب کاربران سمت وب سایتتان باشد، پس از ورود کاربر به وب سایت، باید آن ها را به سمت نیازهایشان راهنمایی کنید. وب سایت های نمایشی و پر زرق و برق بر روی موبایل و یا تبلت زیبا به نظر نمی رسند در حالیکه اکثریت کاربران اینترنتی از طریق این وسیله های بی سیم وب سایت ها را بازدید می کنند.
    پس بخاطر داشته باشید زمانیکه بازدید کننده ها به وب سایت شما می آیند تقریبا می دانند که به دنبال چه چیزی هستند، اگر در عرض چند ثانیه نتوانند آپشن های مورد نظرشان را پیدا کنند، به این معنی است که عملکرد تجارت شما موفقیت آمیز نبوده است.

  13. محتواهای به روز نشده !
  14. مشتریان انتظار دارند وب سایت شما دارای به روز ترین اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و شرکت باشد. وقتی این کار را انجام ندهید، ممکن است تصور کنند شما دیگر تجارت نمی کنید یا اینکه در رقابت با سایر رقبا پیشی نگرفته اید و از بازار جا مانده اید.
    محتوای شما باید نیازهای مشتریان را برآورده کند و به محض ایجاد تغییرات جدید در محصولاتتان به روز رسانی شوند. اگر وبلاگ دارید، آن را حداقل یک بار در هفته به روز کنید که به شما در جذب بازدید کنندگان کمک زیادی می کند.
    اگراولین تجربه مشتریان شما با نام تجاریتان، وب سایتتان است، یک طراحی غیرحرفه ای ممکن است به شکست شما منجرشود. بخاطر داشته باشید که اولین تصورات و تا ثیرات همه چیز هستند. اجازه ندهید مشتریان بخاطر طراحی ضعیف وب سایتتان فرض و گمان های اشتباهی در مورد تجارتتان بکنند .

  15. عدم اطلاع مشتریان از نحوه خرید در وب سایت
  16. حتی در یک وب سایت تجاری، شما باید مشخص کنید مشتریان چه اقداماتی باید در سایت انجام دهند. صفحات بدون محصول باید مشتریان را بطور مستقیم جهت استفاده از صفحات خرید راهنمایی کند. موفق ترین سایت های تجارت الکترونیک از لحظه ورود تا خروج کاربران را، راهنمایی می کنند و توضیخات لازم را ارائه می دهند.
    هرگز مشتریان را جهت حدس زدن در مورد اینکه قدم بعدی چیست به حال خودشان رها نکنید. این موضوع به راهنمایی کاربر در سایت مربوط می شود. مرحله به مرحله مطمئن شوید که آن ها تمام کارهای لازم را که شما می خواهید، انجام می دهند.

  17. لحاظ نکردن بازاریابی آنلاین در فرآیند تجارت آنلاین
  18. شما ممکن است یک فروشگاه تجارت الکترونیک پیشرو در صنعت داشته باشید، که از طریق خدمات عالی به مشتریان پشتیبانی می شود، با این تفاسیر، بدون ترافیک هدفمند شما به آن جایگاهی که لایقش هستید نخواهید رسید و یا فروش کافی برای حفظ تجارتتان نخواهید داشت
    ایجاد یک کانال ورودی بازاریابی شما را به سمت رسانه های اجتماعی مثل گوگل، منابع ارجاعات ودر نهایت، دریافت نتیجه هدایت می کند. با ایجاد یک کانال بازاریابی زمانیکه فروش را شروع می کنید شاهدان و بازدید کنندگان زیادی به جریان می افتند که این فواید مثبت دیگری برای شما خواهد داشت.

  19. متعهد نکردن مشتریان
  20. نادیده گرفتن مشتری از سمت شخص فروشنده بسیار نا امید کننده است. مشتریان فعلی و بالقوه را درصورت امکان متعهد کنید. از رسانه های اجتماعی برای صحبت کردن و دراختیار گذاشتن محصولات و خدماتتان درمقابل مشتریان بالقوه و برگرداندن آن ها استفاده کنید. در بحث های مربوط به صنعت مورد نظرتان شرکت و رهبری کنید تا دانش، اعتبار و یا شاید خودتان را به نمایش بگذارید.

  21. هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه
  22. آیا اصطلاحات معمولی مورد هدف قرار می دهید که ممکن است برای مخاطبانی که در جستجوی خرید هستند جذاب نباشند ؟! تحقیقات زیادی برای رویکرد درست ومناسب در ایجاد فرآیند فروش احتیاج است.
    بخاطرداشته باشید اگر مخاطبان درستی را هدف قرار ندهید، تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد بود.

  23. قیمت های اشتباه
  24. قیمت گذاری یک عامل بزرگ در خرید آنلاین است. مردم می توانند در عرض چند ثانیه بجای چرخیدن های خسته کننده در اطراف فروشگاه های فیزیکی قیمت های شما را با فروشگاه های دیگر مقایسه کنند، اگر قیمت ها خیلی پایین باشند، مشتریان ممکن است فکر کنند محصولاتتان نیز کیفیت پایینی دارند و اگر قیمت ها بالا باشند گمان خواهند کرد که شما سعی در فریب دادن آن ها دارید پس از هیچ کدام از این دو فروشکاه آنلاین خرید نخواهند کرد

فراموش نکنید که هزینه حمل ونقل نیز یک عامل بسیار مهم است، تا آن جا که ممکن است حمل ونقل را با هزینه کم ارائه دهید و در صورت امکان این خدمات را برای مقدار سفارشات کم بصورت رایگان انجام دهید. تحقیق، آزمایش و خطا به شما در پیدا کردن قیمت مناسبی که برای بدست آوردن وحفظ مشتری احتیاج دارید کمک خواهد کرد.
تجارت الکترونیک یک راه عالی برای شروع یک کسب و کار با حداقل هزینه است. با این حال، این اشتباه ، که راه اندازی سایت یک کار بسیار ساده و ممکن است را مرتکب نشوید. همچنین قرار دادن محصولات بدون ملاحظات لازم در سایت اشتباه بزرگتری است.
از اشتباهاتی که اغلب سایت ها مرتکب می شوند خود داری کنید، با استفاده از قوانین بالا قطعا در تجارت الکترونیک موفق خواهید شد.

منبع:

entrepreneur.com

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: