وبلاگ چیتا وب


blog post
خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسب تر از گذشته شده است و اجازه مقایسه قیمت، کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد...

روند جستجو و خرید خدمات و کالا در اینترنت از طریق مرورگر اینترنتی، فروشگاه اینترنتی معنی می شود. جذابیت اصلی خرید آنلاین این است که مشتری ها قادر هستند چیزی که نیاز دارند را پیدا و خریداری کنند و بدون نیاز به ترک کردن منزل محصول خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرند، امروزه تقریبا هر چیزی را می توان از طریق اینترنت خریداری کرد.
اغلب فروشگاه های خرده فروشی نیز دارای یک وب سایت هستند که این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کنند تا بصورت آنلاین اقلام مورد نیازشان را خریداری کنند و درب منزلشان تحویل بگیرند.
برخی از شرکت هایی که فروشگاه خرده فروشی ندارند نیز محصولاتشان را از طریق وب سایت بفروش می رسانند. برای مثال آمازون، منحصرا تجارت آنلاین انجام می دهد. اغلب پرداخت در این فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌های پرداخت الکترونیک، چه بصورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی در چنین محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرند. البته فروشگاه‌های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست.

جایگاه کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای كوچك در اینترنت به سرعت، به زمینه عملكردهای چند ملیتی بزرگ دست می‌یابند و این بعنوان امتیازی برای آنها محسوب می‌شود. دراینترنت یك کسب و کار كوچك می‌تواند با شركتهای بزرگ اعتباری رقابت كند.
کسب و کار اینترنتی هزینه های عملكردی را كاهش می‌دهد زیرا نیازی به تجهیزات، یا به قول معروف آجر و ملاط و كارمند نیست، تنها یك وب سایت و شاید یك انبار مركزی، گاراژ یا چیزی شبیه آن مورد نیاز است. هزینه های وب سایت کسب و کار اینترنتی بسیار متفاوت است ، اما حدود ۲۰$ تا ۱۰۰۰$ می‌باشد.
به دلیل آنكه معاملات تجاری از نظر الكترونیكی حرف اول را می‌زنند،‌ نیاز به تعداد زیادی كارمند فروش نیست. فروش از طریق اینترنت خطرات ناشی از دزد و آسیب فیزیكی را به حداقل می‌رساند. کسب و کار اینترنتی درهمه جا در دسترس است ، یعنی در هر زمان كه كاربر وارد اینترنت شود، مصرف‌كنندگان در سراسر جهان بصورت آنلاین قادر به خرید محصولاتشان هستند.
صندوق حساب روز و شب باز است حتی در زمانیكه تاجر یا صاحب كسب و كار در خواب باشد. کسب و کار اینترنتی ارائه خدمات به مشتری را تقویت می‌كند، یك وب سایت این امكان را فراهم می‌سازد تا نیازهای مصرف ‌كننده پیگیری شود، بنابراین صاحب کسب و کار می‌تواند بر طبق نیازهای مصرف کننده، تولیدات خود را عرضه كند.
یك وب سایت بطور اتوماتیك سفارشات را جهت تشخیص اقلام بهتر، اقلام مورد نیاز و همچنین محصولاتی که درخواست سفارش بیشتری دارند را پیگیری می‌كند، وب سایت این امكان را برای تاجران فراهم می‌سازد تا در مورد شركت خود به مشتریان توضیح دهند و معیارهای خود را بیان كنند.
اختصاصی كردن یك شركت حس وفاداری را در مصرف ‌كننده ایجاد می‌كند، وب سایت در حقیقت فروش آسان است زیرا از طریق آن تاجران می‌توانند به راحتی تولیدات خود را به مصرف‌كننده عرضه كنند.
بعنوان مثال شركتی كه به فروش ظروف آشپزخانه می‌ پردازد می‌تواند در كنار آن دستورات آشپزی رایگان ارائه دهد ، یا شركتی كه در حیطه نرم افزار فعالیت دارد می‌تواند كاربردهای آزمایشی رایگانی عرضه كند.
خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسب تر از گذشته شده است و اجازه مقایسه قیمت، کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند.
در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند. در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا فروش های اینترنتی از فروش های حضوری پیشی گرفته است و این امرعرضه ‌کنندگان را برآن داشته است که علاوه برعرضه فیزیکی کالا و خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از الزامات خود بدانند.

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: