وبلاگ چیتا وب


blog post
اگر بالا آمدن محتوای وب سایت شما به زمان زیادی نیاز دارد، بسیاری از مشتریان قبل از اینکه نگاهی به وب سایتتان بیندازند آن را ترک خواهند کرد...

قطعا همه ما شنیده ایم که در آینده تجارت هایمان قرار است به تجارت الکترونیک تبدیل شود، اما حقیقت ناراحت کننده در مورد وب سایت های اغلب شرکت ها این است که آن ها فروش زیادی ندارند.
بعضی مدیر عاملان و کارآفرینان ازنتایج حاصل از وب سایتشان کاملا نا امید شده اند. البته مشکل از خودشان نیست بلکه مشکل از وب سایت های طراحی شده ای است که بیشتر این وب سایت ها بروشور های خسته کننده هستند. در بعضی از وب سایت ها بسیار کم اتفاق می افتد که کسی با شرکت تماس بگیرد و قصد خرید محصولاتشان را داشته باشد.
اما نگران نباشید راه های بسیاری برای اینکه وب سایتتان تاثیر گذار شود وجود دارد، ما چند مورد را ذکر می کنیم که به شما کمک خواهد کرد نتایج مورد نظرتان را بدست آورید.
شما هرگز متوجه نخواهید شد چه استراتژی و روش هایی برای کار شما بهترین است تا زمانی که آن ها را آزمایش نکنید !

  1. لیستی از دلایل اینکه چرا شما بهتر هستید تهیه کنید !
  2. تقریبا هر کسب و کاری باید لیستی از اینکه چرا مردم باید از آن ها خرید کنند و چرا آن ها بهتر هستند را تهیه کند و سپس توضیح دهد که چرا این دلایل مهم هستند. به قدمت و تاریخ تاسیس شرکتتان نگاهی بیندازید، آیا تجربه سال ها ارائه خدمات و محصولات عالی به مشتریان دارید؟ همه ی این مسائل را به بازدید کنندگان سایتتان بگویید، یا اینکه نظر مشتریان در مورد شما چیست؟ این نظرات را به درستی در سایتتان قرار دهید.
    ذکر نکردن این دلایل باعث می شود بازدید کنندگان از سایت شما خرید نکنند و به وب سایت های دیگر مراجعه کنند.

  3. تنها یک محصول یا سرویس بر روی صفحه وب سایتان ارائه دهید !
  4. آیا تعداد زیادی محصول و خدمات در وب سایتتان به فروش می رسانید ؟ ما به شدت به شما توصیه می کنیم بهترین استراتژی را امتحان کنید، آیا این روش بهترین استراتژی برای فروش محصولاتتان است؟ خیر!
    ما متوجه شده ایم که بجای تلاش برای سرگرم کردن هر کسی که از سایت شما بازدید می کند با ارائه طیف وسیعی از محصولات با جزئیات بسیار کم در مورد هر محصول، ارائه تعداد کمی از محصولات و خدمات در یک جا با توصیف جزئیات بیشتر محصولات، همیشه به فروش بیشتر می انجامد. همه ی این ها نشان دهنده تمرکز شما بر روی محصول است.
    اگر فقط یک محصول ارائه دهید یا مجموعه ای از محصولات مرتبط به هم، می توانید بر روی یک مجموعه کلیدی از مزایا تمرکز کنید، به تمامی سوالات احتمالی پاسخ دهید و همینطور شک و تردید هایی که ممکن است بازدید کنندگان در مورد محصول شما داشته باشند را رفع کنید.
    اما به این معنی نیست که شما مجبور هستید فروش دیگر محصولاتتان را متوقف کنید، خیر! شما می توانید از طریق صفحات دیگر وب، باقی محصولاتتان را به مشتریان ارائه دهید. بطور کلی شما متوجه خواهید شد که با افزایش جزئیاتی که در مورد محصول به مشتریان می دهید وب سایت شما متقاعد کننده تر خواهد بود.
    اطلاعاتی مربوط به اینکه محصول شما چگونه ساخته می شود؟ چگونه مواد خود را انتخاب می کنید؟ در مورد کارکنان شما، آیا می توانید چیزی در مورد توانایی های جالب و مناسب آن ها بگویید؟ این تکنیک به خوبی جواب خواهد داد زیرا مشتریان واقعی، معمولا تحقیقات زیادی انجام می دهند.
    آن ها معمولا می خواهند جزئیات بیشتری در مورد محصولاتتان بدانند در صورتی که اکثر وب سایت ها از ارائه جزئیات محصولشان خود داری می کنند و فقط به توضیحات سطحی راجب محصول می پردازند. آن ها به مشتریان بالقوه اطلاعات لازم برای تصمیم به خرید را نمی دهند و در عوض مشتریان نیز محصولاتشان را خریداری نمی کنند.
    البته تنها راه ممکن برای اینکه مطمئن شوید این روش جواب می دهد یا خیر آزمایش کردن است. یک نامه فروش برای محصول مورد نظرتان بنویسید و در صفحه اصلی وب سایتتان قرار دهید سپس آزمون را برای یک یا دو هفته اجرا کنید خواهید دید که چگونه فروشتان افزایش می یابد.

  5. آدرس ایمیل مشتریان را جمع آوری کنید
  6. این اولین اشتباه یک وب سایت است که شرکت ها متوجه آن می شوند. بسیار حائز اهمیت است که جزئیات تماس بازدیدکنند گان را قبل از ترک کردن سایتتان از آن ها دریافت کنید .
    چگونه این کار را انجام دهید؟ آسان است ! فقط کافی است اطلاعات با ارزشی به آن ها ارائه دهید !
    مانند یک گزارش رایگان در مورد صنعتتان، چک لیستی از مواردی که هنگام خرید باید به آن ها دقت شود، در مورد تخفیفات فصلی و شانس عضو شدن در خبرنامه وب سایتتان برای دریافت اطلاعات ماهانه، این اطلاعات را بصورت رایگان به بازدید کنندگان ارائه دهید .
    بخاطر داشته باشید زمانیکه اطلاعات تماس کاربران را دریافت کردید، سعی نکنید فقط محصولاتتان را بفروشید، برایشان اطلاعات مفید و مهم که به آن ها درخرید محصولاتشان کمک می کند بفرستید. با گذشت زمان آن ها به شما بعنوان یک متخصص در این زمینه احترام می گذارند و در زمان مناسب قطعا محصولاتتان را از شما خریداری می کنند.
    فروش اغلب اوقات زمان زیادی نیاز دارد و گاهی اوقات از طریق وب سایت امکان پذیر نیست پس شما باید با مشتریان بالقوه در تماس بمانید و اعتمادشان را جلب کنید، کمی صبور باشید، بعد از مدتی خواهید دید که آن ها خرید از وب سایت های دیگر را متوقف می کنند و به مشتریان ثابت شما تبدیل می شوند.

  7. بالا آمدن سریع وب سایت
  8. اگر بالا آمدن محتوای وب سایت شما به زمان زیادی نیاز دارد، بسیاری از مشتریان قبل از اینکه نگاهی به وب سایتتان بیندازند آن را ترک خواهند کرد.

    راه حل اول :

    تعداد زیادی سایت های رایگان وجود دارند که سرعت سایت شما را تست می کنند.
    Webpagetest.org این امکان را برای شما فراهم می کند تا از مکان های مختلف در سراسر جهان با استفاده از مرورگر های واقعی سرعت اتصال واقعی مصرف کننده را تست کنید . اگر به این مساله پی ببرید Google Page Speed Insights به شما تجزیه و تحلیلی برای حل این مشکل ارائه خواهد داد به شما توضیحات لازم را خواهد داد و شما را راهنمایی خواهد کرد.

    راه حل دوم :

    استفاده کمتر از تصاویر و عوامل گرافیکی است. اگرچه عوامل گرافیکی فریبنده و جذاب به نظر می رسند، اما معمولا برای فروش موثر نیستند. حتی در صورت استفاده زیاد ممکن است نتیجه برعکس ایجاد کند. زیرا باعث خواهند شد که سرعت Load شدن وب سایت بسیار پایین بیاید و ضمنا ممکن است ذهن بینندگان سایت را از هدف اصلی سایت که فروش است، دور نمایند. اگر لازم است که از عوامل گرافیکی استفاده کنید باید تصاویر مناسب برای سایت انتخاب نمایید و سایز آنها را تا حد ممکن کوچک کنید. اکثر تصاویر گرافیکی را می توان حدود ۲۰ درصد کوچک کرد بدون آن که لطمه ای به کیفیت و تاثیر تصویر وارد شود.

  9. هر گونه اشاره به "خرید" را از بالای صفحه حذف کنید !!!
  10. مردم به دنبال اطلاعات رایگان آنلاین هستند، اگر خیلی زود شروع به فروش محصولاتتان کنید ممکن است قبل از به دام انداختن مشریان آن ها را از دست بدهید. شما در ابتدا لازم است با ذکر جزئیات و ربط دادن محصولاتتان با مشکلاتی که مشتریان درگیرش هستند آن ها را به محصولاتتان علاقه مند کنید.
    پس هرگونه اشاره به خرید، فروش و قیمت در صفحات وب سایتان را حذف کنید و این نسخه از فروشتان را با نسخه قبلی مقایسه کنید. و به خاطر داشته باشید تا زمانیکه خواننده به محصولات علاقه مند نشده است و اعتماد کافی برای خرید از شما در آن ها بوجود نیامده است هیچ صحبت و اشاره ای به خرید محصولاتتان نداشته باشید.

    مطلوبیت محصولاتتان را با اضافه کردن عکس هایی از آن ها افزایش دهید

    تصاویری از محصولاتتان آ ن ها را برای بازدیدکنندگان واقعی و قابل لمس می کند و همچنین این روش یک ابزار فروش قدرتمند است .اما گاهی اوقات فاش کردن خیلی زود عکس هایی از این که محصول شما چیست، در فرآیند فروش، ممکن است موجب متوقف شدن فروش شوید. شما لازم است در ابتدا فواید و ارزش محصولاتتان را قبل از آشکار کردن عکس هایی از آن ها ذکر کنید.

  11. با تغییر قالب بندی و ظاهر نسخه فروشتان توجه scanner ها را جلب کنید !
  12. تعداد بسیار کمی از بازدید کنندگان سایت شما تمام مطالب و جزئیات مربوط به فروش محصولاتتان از ابتدا تا انتها را می خوانند، اغلب آن ها ممکن است فقط صفحات را همانطور که به انتها می رسند مرور کنند یعنی فقط کلمات و عبارات خاص را می خوانند. به همین دلیل شما باید مزایای کلیدی و پیشنهادات خاص را برجسته نشان دهید تا توجه افرادی که فقط مطالب را مرور می کنند جلب شود !
    طول پاراگراف هایتان را تغییردهید اینگونه صفحات فقط یک بلوک متن یکنواخت نیستد. سر فصل هایی اضافه کنید که اهمیت پیام های کلیدی را نشان دهند و بازدید کنندگان را مجبور به خواندن پاراگراف ها کنند.

  13. ضرورت و فوریت خرید محصول را به نسخه فروشتان تزریق کنید و بازدید کننده را متقاعد کنید که به محصول شما نیاز دارد .
  14. این بسیار مهم است که اطلاعات فروش محصول شما یک حس ضرورت را در بازدید کنندگان ایجاد و آن ها را متقاعد به خرید کند، بهترین مکان برای انجام این کار انتهای نسخه فروش است - زمانیکه شما درخواست فروش دارید - ما اینجا تعدادی روش تاثیر گذار برای ایجاد حس ضرورت ذکر می کنیم :
    زمان کوتاهی برای تخفیف قیمت محصولاتتان مشخص کنید.
    پاداش های اضافی برای بازدید کنندگانی که در زمان تخفیف محصولات خرید می کنند در نظر بگیرید .
    فقط تعداد محدودی از محصولاتتان را جهت تخفیف مشخص کنید.

    منبع:

    entrepreneur.com forbes.com

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: