وبلاگ چیتا وب


blog post
کسب‏ و کارهای هوشمند به خوبی می‏ دانند که ورود اینترنت به عرصه زندگی روزمره مردم، چه تحولاتی را ایجاد خواهد کرد، اینترنت این روزها نه تنها برای اطلاع‏ رسانی و تفریح بلکه بیش از پیش به ابزاری برای سرعت بخشیدن به فعالیت ‏ها و امور روزمره و صرفه‏ جویی در زمان و هزینه‏ ها تبدیل شده است...

شاید بسیاری از کسب‏ و کارهای موفق دنیا طی زمانی کوتاه بتوانند جایگاه خود را در بازار بیابند و تبدیل به یکی از مهمترین مهره ‏های اقتصادی شوند اما در ایران معمولا برندها راهی طولانی را برای شناخته شدن در بازار طی می‏ کنند. جلب اعتماد ،کار ساده ‏ای نیست به ویژه در فضای کسب‏ و کارهای آنلاین که پس از گذشت سال‏ ها از رواج اینترنت در ایران، تا حدودی از سهم بازار خرده فروشی را به خود اختصاص داده است.
شما فکر می کنید کدام مشاغل و کسب و کارها در ایران در شرف افول و کاهش مشتریان خود هستند؟!
امروزه بازار ایران مسیری را که کشورهای پیشرفته طی چندین سال اخیرطی نموده اند را با تاخیر نسبتا کمی در پیش گرفته . با رشد فروش اینترنتی، رشد بالای خدمات آنلاین زودتر از آنچه که فکر می کنید اغلب کسب و کارها متحول خواهد شد.
تکنولوژی های جدید و صنایع جایگزین خواهند رسید و باعث تحول کسب و کار و جابجایی بازارها خواهند شد. لذا کارفرمایان و کارکنان باید به دنبال شغل دیگری باشند یا اینکه ماهیت کار خود را باتکنولوژی جدید تطبیق دهند.

تاجران به روز ، برنده اند !

کسب‏ و کارهای هوشمند به خوبی می‏ دانند که ورود اینترنت به عرصه زندگی روزمره مردم، چه تحولاتی را ایجاد خواهد کرد، اینترنت این روزها نه تنها برای اطلاع‏ رسانی و تفریح بلکه بیش از پیش به ابزاری برای سرعت بخشیدن به فعالیت ‏ها و امور روزمره و صرفه‏ جویی در زمان و هزینه‏ ها تبدیل شده است.
با توجه به ورود پدیده جدید تاکسی یاب اینترنتی مانند اسنپ، فروشگاه های آنلاین موادغذایی، رشد روز افزون شرکت های اینترنتی مانند دیجی کالا، ارائه کتابخانه های آنلاین، برگزای دوره های آموزشی به صورت آنلاین و غیره... به این معنی است که آمار کسب و کارهای اینترنتی در ایران رو به رشد و توسعه است.
!پس با این تفاسیر فکرمی کنید زنگ خطر برای کدام کسب و کارها به صدا درآمده است؟

بازار آنلاین در انتظار فعالان اقتصادی !

بازار سنتی همواره در واکنش به شیوه‏ های جدید فروش از مشکلی به نام زیر فروشی یا Dumping شکایت می‏ کنند. شاید بتوان یکی از مهمترین مزایای Marketplace را رفع همین نگرانی دانست. این شیوه علاوه بر اینکه به فروشندگان امکان کنترل قیمت را می‏ دهد با ایجاد رقابت بر سر قیمت در بین تامین‏ کنندگان کمک می ‏کند تا کالاها با قیمت واقعی عرضه شوند. این مدل از کسب ‏و کار اینترنتی روشی است که سود دوسویه برای فروشندگان و خریداران را رقم می ‏زند.

تحلیل هوشمندانه بازار

برندهای مختلف سالانه هزینه‏ های بسیاری را صرف تحلیل بازار و آمار فروش خود می‏ کنند و معمولاً به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات دیگر رقبا، نمی‏ توانند موقعیت خود را در بازار تعیین کنند.
یکی از ویژگی‏‏ های مثبت یک فروشگاه آنلاین مثل بامیلو ارائه اطلاعات جامعی از بازار رقباست. فروشندگان می‏ توانند از حداقل و حداکثر قیمت‏ هایی که برای فروش کالاهای همسان در بامیلو ارائه شده مطلع شوند. این اطلاعات کمک می ‏کند تا فروشندگان بتوانند در یک فضای رقابتی با تنظیم قیمت‏ ها میزان فروش خود را افزایش دهند.
از مزیت‏ های این فروشگاه اینترنتی ایجاد فرصت برای فروشندگان است تا بتوانند رفتار مشتریان خود را به خوبی بررسی کنند و پتانسیل ‏های مختلف برای توسعه بازار خود را بشناسند. بامیلو ماهانه گزارشی برای بیش از 800 فروشنده فعال ارسال می‏کند تا بتوانند همواره موقعیت خود را در بازار ارزیابی کنند.

آمارهای جهانی نشان می ‏دهند کسب ‏و کارهای اینترنتی در جهان رشدی صعودی دارند، پیش‏ بینی می‏ شود کسب ‏و کارهای اینترنتی در سال 2017 در آمریکای جنوبی و آفریقا و خاورمیانه بیش از 20 درصد رشد داشته باشند. این رقم برای ایران به‏ عنوان یکی از کشورهای مستعد و بکر برای توسعه اقتصادی بیش از 60درصد پیش‏ بینی شده است. در حال حاضر بیش از 9هزار فروشگاه اینترنتی در ایران به ثبت رسیده است.

منبع:

donya-e-eqtesad.com

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: