وبلاگ چیتا وب


blog post
کسب و کارهایی موفق خواهند بود که به روز باشند، یعنی درصدد ارائه خدمات آسان و پر سرعت به مشتری هایشان باشند، بنا براین برای رقابت در عرصه بازارهای جهانی باید کسب و کارتان را مجهز تر کنید ...

یک محصول، زمانی در بازار پرفروش می‌شود که از کیفیت خوب، تبلیغات، بازاریابی قوی وچندین فاکتور موثر دیگر در جلب توجه مشتری برخوردار باشد و افراد نیز زمانی می‌توانند شاهد رونق حرفه ی خود باشند که ارزش کار خود را بالا ببرند.
مطمئن باشید که همه روزه کس دیگری در جایی دیگر، مشغول یافتن راهی بهتر، موثرتر، سریع‌ تر و حتی کم‌ هزینه‌ تر برای انجام کاری است که شما در حال حاضر آن را انجام می‌دهید. در این زمینه به مثالی خوب اشاره می‌کنیم
زمانی انجام کارهای مختلف گرافیکی به صورت دستی و با داشتن ذوق و سلیقه لازم از سوی گرافیست امکان‌ پذیر بود، اما امروزه با ورود کامپیوتر در همه عرصه‌ها، کارهای گرافیکی راحت ‌ترانجام می‌گیرد. همینطوردرگذشته نچندان دور مردم برای مطالعه به کتابخانه می رفتند و یا اینکه از فروشگاه کتاب مورد نیازشان را خریداری می کردند در واقع به این معنی نیست که در حال حاضر کسی از این طریق مطالعه نمی کند، خیر،امروزه با گسترش وب و اینترنت شما به راحتی می توانید فایل پی دی اف کتاب مورد نظرتان را جستجو کنید و به وسیله لپ تاپ یا گوشی موبایلتان آن را مطالعه کنید، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای.
پس کسب و کارهایی موفق خواهند بود که به روز باشند، یعنی درصدد ارائه خدمات آسان و پر سرعت به مشتری هایشان باشند، بنا براین برای رقابت در عرصه بازارهای جهانی باید کسب و کارتان را مجهز تر کنید در غیر اینصورت در بازار رقابت شانس موفق شدن کسب و کارتان را به راحتی به رقبایتان واگذار می کنید.

تجارتتان را به روز کنید!

online

رشد یک کسب و کار به معنای پیشرفت آن نسبت به شرایط کنونی است، در حال حاضریکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن عدم وابستگی به مکان است نیازی نیست در مرکز بازار باشید اگر در شهری دور افتاده ساکن هستید خیلی مهم نیست! اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید. برخی از این فروشگاه های اینترنتی، به چنان موفقیت هایی دست پیدا کرده اند که از یک کسب و کار خانگی به شرکت های بزرگ پول ساز تبدیل شده اند که نه تنها کمک به کاهش مصرف سوخت و ترافیک به اقتصاد کشور کمک می کنند بلکه برای عده ای هم ایجاد شغل کرده اند.

به مشتریان خود آموزش دهید

اطلاعات و آموزش مشتریان شما را به عوامل با ارزشی تبدیل می‌کند، به این معنا که با ایجاد امکان تصمیم‌ گیری آگاهانه برای مشتری، احتمال تمایل او به خرید افزایش پیدا می‌کند. چرا آنها را مجبور می‌کنیم که برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود به جای دیگری مراجعه کنند؟ شما می‌توانید ضمن فراهم کردن داده‌های ضروری و سوق دادن افراد به وب‌ سایت خود برای استفاده از جزییات بیش ‌تر یا خرید، آرام آرام افراد را به فرآیند فروش هدایت کنید.
یک خبرنامه الکترونیکی علاوه بر آنکه برای اهداف بلند مدت حفظ مشتری مفید است، می تواند در فروش های لحظه ای با دعوت به خرید مشتری، به اهداف کوتاه مدت شما نیز کمک کند. در بیشتر موارد، یک مشتری آموزش دیده، تولیدات و خدمات را به بهترین نحو استفاده می‌‌کند. حال حدس بزنید که با ظهور یک محصول جدید، چه کسی اولین خرید را انجام خواهد داد؟
کسب و کار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می دانند که ملاک شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه کارت ویزیت بخشی از پروسه ملاقات است، هر شخص مطمئنا در این ملاقات ها، این شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیون ها مشتری یا شریک تجاری، باید نشان دهید که همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می ‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می ‌توانید ۲۴ ساعت شبانه ‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیwww باشید، حتی اگر تغییر مکان دهید یا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مکان مجازی قرار دارید و همگان می توانند شما را پیدا کنند.

یک رمز موفقیت در تجارت آنلاین

یکی از عوامل بسیار مهم در موفق شدن در کسب و کار اینترنتی جلب اعتماد مشتری است، که یکی از معضل های بزرگ فروشگاه های اینترنتی است چون فروشگاه شما فقط یک وب سایت است و مشتری حتی امکان لمس جنس مورد نظر خود را ندارد پس باید به گفته های شما در مورد کیفیت کالا اعتماد کند چون برای مشتری امکان خرید کردن از فروشگاه های موجود در مرکز شهر هم وجود دارد و اگر نتواند به شما اعتماد کند از جای دیگری خرید می کند.شما می توانید از طریق ایجاد کانال های ارتباطی مانند تلگرام عکس اجناستان را براحتی در اختیار مشتری بگذارید تا از این طریق به وب سایتتان بیایند و از فروشگاهتان خرید کنند.
ایجاد اطلاعات رایانه ای در دسترس یکی از مهمترین روش های ارائه خدمات به مشتریان است، اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تکنولوژی www می‌توانید این امکان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه و یاری گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را که دقیقا می‌خواهند پیدا کنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد.

نمونه هایی از تجارت های موفق که از طریق اینترنت جهانی شدند!

تجارت های موفق زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که از یک فروشگاه اینترنی کوچک شروع کردند و پس از زمان بسیار کوتاهی جهانی شدند. amazon
جفب بزوس بنیان گذار شرکت آمازون ایده تاسیس یک فروشگاه اینترنتی کتاب را مطرح کرد که پس از فروش آنلاین کتاب اقدام به فروش محصولات نو یا دست دوم از طریق اینترنت کرد. در سال ۲۰۱۶، یعنی ۲۱ سال پس از تأسیس آمازون، این شرکت به آمار فروش ۱۳۶ میلیارد دلار دست یافت.
پس از امپراتوری سایت هایAmazon و Ebay ، خیلی سریع شرکت های مختلف شروع به ساخت فروشگاه های اینترنتی خود کردند. در ایران نیز دیجیکالا در سال 2006 با یک فروشکاه شروع شد و در کمتر از 10 سال 1100 کارمند دارد و بزرگترین خرده فروشی ایران است. بامیلو به عنوان رقیب توسط راکت اینترنت شروع شد و سعی کرده با تخفیف های مناسب و سرویس دهی قوی در کنار برگزاری فستیوال هایی، مشتریان خوبی جذب خود کند.

با اطلاعاتی که از مشتریان خود به دست می‌آورید، قادر به تامین نیازهای جاری آنها می‌شوید، پیشنهادهای فروش اختصاصی خود را تنظیم کرده، رقبای خود را پشت سر می‌گذارید. در این فرآیند به برخی فرصت های پنهان در حیطه‌ ی فروش که تاکنون به آن نپرداخته بودید نیز واقف می‌شوید.

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: