وبلاگ چیتا وب


blog post
در گذشته بدلیل درک پایین از اینترنت و فضای مجازی تجارت آهسته انجام می شد. دنیای تجارت در طی 20 سال گذشته به یک چهره بزرگ تبدیل شده است، برخی از شیوه های تجارت در گذشته هنوزهم پا برجاست در حالی که امروزه جنبه های دیگری از تجارت کاملا متفاوت شده اند. تجارت با مشتریان و شرکت در معاملات تجاری شیوه ی جدیدی پیدا کرده است که امروزه تمام تاجران بزرگ وسازمان های موفق این راه، را در پیش گرفته اند...

تجارت الکترونیک با فناوری های جدیدی به سرعت در حال ظهور است، که تعامل تجارت جهانی تنها با لمس یک دکمه برقرار می شود. تجارت الکترونیک تشکیلات سازمانی را گسترش می دهد، یک استراتژی شرکت کننده در صنعت، بازارها و اقتصاد جهانی است. افزایش فعالیت تجارت الکترونیک باعث ایجاد انواع مختلفی از بازار های الکترونیکی شده است.
به وسیله تجارت الكترونیك تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل كالاها، با زحمت كمتر و مبادلات بانكی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شركت ها برای ارتباط با یكدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یكدیگر ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیزمی تواند به صورت یك به یك با هر مشتری باشد.
تجارت الكترونیك در ابتدای پیدایش خود، چیزی بیش از یك اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هركس می توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. آمار منتشره از ۵۰۰ شركت نشان می دهد كه حدود ۳۴ درصد از آنها در سال ۱۹۹۵ و حدود ۸۰ درصد در سال ۱۹۹۶ از روش فوق برای تبلیغ محصولات خود استفاده كرده اند، تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفت.
تا بحال اقتصاد الکترونیکی رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، سازمان ها و شرکت هایی که در این اقتصاد تجاری شرکت نمی کنند از بازار تجارت حذف خواهند شد و آن هایی که در حال انجام این استراتژی هستند باعث کاهش هزینه و افزایش سود خواهند شد و روند رو به رشدی را در پیش خواهند گرفت.

گذشته تجارت الکترونیک

در گذشته به دلیل درک پایین از اینترنت و فضای مجازی، تجارت آهسته انجام می شد. دنیای تجارت در طی 20 سال گذشته به یک چهره بزرگ تبدیل شده است، برخی از شیوه های تجارت در گذشته هنوزهم پا برجاست در حالیکه امروزه جنبه های دیگری از تجارت کاملا متفاوت شده اند. تجارت با مشتریان و شرکت در معاملات تجاری شیوه ی جدیدی پیدا کرده است که امروزه تمام تاجران بزرگ وسازمان های موفق این راه، را در پیش گرفته اند، امروزه نحوه انجام تجارت نتیجه تغییرات اساسی ایجاد شده در تکنولوژی است .
موج اولیه تجارت الکترونیک در اواخر دهه نود در سرتاسر هندوستان به وقوع پیوست. شروع مبهم تجارت الکترونیک در نهایت تبدیل به سازماندهی عالی شده است. تجارت الکترونیک در هر جنبه از زندگی ما حضور دارد، امروزه قادر خواهید بود هر چیزی که احتیاج دارید از کفش، لباس، مواد غذایی، موبایل، کامپیوتر وغیره توسط یک کلیک خریداری کنید. حتی بازی دومینو هم بطور گسترده ی از طریق وب راه اندازی شده است، هند با وجود اینکه یک کشور در حال توسعه است اما پیشرفت قابل توجهی در تجارت الکترونیک داشته است .

تجارت الکترونیک در حال حاضر

ecommerce

بسیاری ازاقتصاد دانان، متخصصان و آینده نگرها بر این عقیده‌اند كه در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است كه جهان را وارد ” عصر اطلاعات“ ساخته است و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یكی از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقی است كه در روابط اقتصادی بین افراد، شركت ها و دولت ها به وجود آمده است .
تجارت الكترونیكی ‌به دلیل سرعت، كارایی، كاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصت های زودگذر،عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است تا آنجا كه گفته می‌شود عقب افتادن از این سیر تحول، نتیجه ‌ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصاد جهانی نخواهد داشت .
تجارت الکترونیک عمدتا مربوط به مدیریت و تصمیم گیری خوب است شما به راحتی می توانید یک فروشگاه آنلاین را اجرا کنید، افراد زیادی استفاده از فروشگاه های آنلاین را ترجیح می دهند . بازار آنلاین به سرعت در حال تغییراست و با این تفاسیر شما همیشه باید در حال به روز شدن باشید.
هر شرکت برای بقا بیشترین تلاش را برای جذب مشتری بیشتر و تبدیل آن ها به مشتری ثابت انجام میدهد. در سال 2017 فرصت های زیادی برای شرکت هایی که درگیر تجارت الکترونیک هستند و میخواهند دراوج بمانند وجود دارد، اغلب تجارت ها سعی دارند که از این شلوغی بازار بیرون بیایند .
روند صعودی تجارت الکترونیک در سال جاری با بهبود بعضی از مشکلات گذشته مربوط به حمل و نقل، هزینه و زمان تحویل، ادامه خواهد داشت. آپشن های جدیدی در وب سایت ساخته خواهد شد که با وجود آن ها باید میزان گشت و گذار دربازار با هر وسیله ای کاهش پیدا کند.
با وجود همه این مسائل شما فکر می کنید تاجران تجارت الکترونیک چگونه بهترین را برای مشتریان خود انتخاب خواهند کرد؟ با ما همراه باشید !

یک تجربه ی شخصی

آیا اطلاع دارید که بیش از نیمی از جمعیت کشور آمریکا ترجیح میدهند آنلاین خرید کنند تا اینکه به فروشگاه بروند؟ حتی جوان ترین افراد هم درسن 20 یا 30 ، فروشگاه آنلاین را به فروشگاه های قدیمی ترجیح می دهند که این 67 درصد از خریداران آمریکا را شامل می شود. درسال 2017، هدف شما باید خدمت به مردمی باشد که فروشگاه شما را برای خرید انتخاب می کنند، بهترین راه ارائه خدمت به این مخاطب ها شخصی کردن تجربه ی خریدشان است. شخصی سازی تجربه خرید مشتری به تجارت شما و خدمت کارآمد مشتری به معاملات بیشتر کمک خواهد کرد. اینترنت جایی است که مشتری های شما ناشناس هستند اما اگر شما آمار مربوط به وب سایتتان را ثبت کنید میتوانید جمعیت آن ها را بررسی کنید. مشتری های شما قطعا یک نسخه از فروشگاه شما را به دیگران نشان خواهند داد. مشتریان به سمت فروشگاه ها ی آنلاینی که از طریق خبرنامه سایت آن ها را در جریان خدمات و محصولات خود می گذراند جذب می شوند.

تحویل کارآمد

باور کنید یا نه، آمازون سعی دارد هواپیما های بدون سرنشین را برای بالا بردن سرعت فرآیند تحویلشان امتحان کند، اگر آمازون این کار را انجام دهد، این شانس وجود خواهد داشت که درآینده نچندان دور به یک قانون تبدیل شود، این هواپیماهای بدون سرنشین شرکت ها را قادر می سازند که اقلامشان را بجای چند روز یا چند هفته ظرف چند دقیقه ارسال کنند. هواپیماهای بدون سر نشین زمانیکه به یک آدرس دقیق فرستاده می شوند، درمحل تحویل، برای تحویل بسته فرود خواهند آمد. تاجران بزرگ نیز سعی خواهند کرد این روش را تمرین کنند که این یک کمک هزینه مالی برای شرکت های الکترونیکی خواهد بود.

آینده تجارت الکترونیک

ما معتقدیم که تجارت در نقطه اوج خود قرار دارد. تاجران الکترونیکی در حال اعمال نفوذ توانایی های جدید خود در مدل های تجارت قدیمی برای گسترش دادن بازارهای موجود و جدید مثل پوشاک ومواد غذایی هستند، در واقع جایی که تجارت الکترونیک تا الان نفوذ محدودی داشته است.

آیا می توانید آینده تجارت الکترونیک را بعد از سال 2020 حدس بزنید؟!

این طبیعت انسان ها است که چگونگی آینده را تصور کنند، شاید بسیاری از ما انسان ها آینده را با ماشین های پروازی، جت ها و وعده های غذایی که با لمس یک دکمه حاضر خواهند شد تصور کرده ایم. درحالیکه ما دوست نداریم این نوع از تکنولوژی های بسیار پیشرفته در آینده، زندگیمان را دستخوش تغییرات کند، دنیای تجارت الکترونیک در سال 2020 و بعد از آن ممکن است زندگی مدرن تری نسبت به آن چه شما تصور می کنید ایجاد کند.

به نظر شما راه رسیدن به یک سیستم تجارت الکترونیک در کشور چیست؟

قبل از ساختن یک وب سایت برای راه انداختن تجارت الکترونیکی شما باید یک ایده واضح از آن چیزی که می خواهید و اینکه چطورآن را انجام دهید، داشته باشید. برای ساختن وب سایت مجبور نیستید هزینه گزافی متحمل شوید.تعداد بسیار زیادی پلت فرم میزبانی مثل ووردپرس وجود دارد که به شما اجازه می دهد وب سایت های کاربردی و زیبایی را توسعه دهید، پس بر روی یک طراح وب سایت سرمایه گذاری کنید . طراحی شما باید در اطراف نیازهای کاربر یا مشتریان شما تمرکز کند. ساختن تنها یک وب سایت معمولی برای جذب بازدید کننده کافی نیست، وب سایت شما باید محتوای مناسبی نیز داشته باشد و بازگشت بازدید کننده را تضمین کند.

منبع:

awesomecommerce.com fa.wikipedia.org

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: