وبلاگ چیتا وب


blog post
بازاریابی ممکن است به یک برند کمک کند اما برند از هر اقدام بازاریابی خاص، پیچیده و بزرگ تر است، برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد...

در مورد تفاوت میان بازاریابی و برندینگ سردرگمی های بسیار زیادی وجود دارد، زیرا زمانی که نقدی از نام تجاری در هرجایی منتشر می شود، افراد زیادی دررابطه با انواع بازاریابی به بحث و گفت و گو می پردازند.
همانطور که در مقاله های قبلی توضیح دادیم، بازاریابی فرآیند انجام تحقیقات بازار، فروش محصولات و یا خدمات به مشتریان و ترویج آنها برای تبلیغ بیشتر و افزایش فروش است.
بازاریابی، برنامه ‌هایی جهت توسعه تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، مؤثر واقع شوند. برای مثال، در مورد خطوط هوایی، بازاریابی یعنی نشستن آدم‌ها روی صندلی‌ها، بحث بازاریابی درباره ی منفعت و نتایج است.
بازاریابی استراتژی را در بر می گیرد که شامل تک نیک های فروش، ارتباطات تجاری و توسعه تجاری می شود. اما مدیریت برند، کاربرد تک نیک های بازاریابی برای یک محصول خاص، خط تولید یا نام تجاری جهت افزایش ارزش درک شده محصول برای مشتریان و از طریق آن افزایش حق رای به نام تجاری است.
بازاریابی ممکن است به یک برند کمک کند اما برند از هر اقدام بازاریابی خاص، پیچیده و بزرگ تر است، برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد.
برند در نهایت مشخصه ای است که تعیین می کند آیا شما به یک مشتری وفادار تبدیل خواهید شد یا خیر؟
بازاریابی ممکن است شما را به خریدن یک تویوتا متقاعد کند و شاید این اولین ماشین خارجی است که تا بحال داشته اید اما برند، آن مزیتی است که احساس اطمینان، امنیت و رضایت شما را نسبت به آن خودرو ایجاد می کند.
فرآیند بازاریابی به جستجو و در نهایت فعال شدن خریداران منجر می شود در حالیکه برندینگ مشتریان و حامیان وفادار ایجاد می کند. هرگونه تفکر،عمل، سیاست، تبلیغات و ترویج بازاریابی تاثیراتی بر روی وفاداری مشتری نسبت به نام تجاری و همینطورعدم حس وفاداری مشتریان به محصول می گذارد، بهتراست بگوییم همه این فاکتور ها روی فروش تاثیر می گذارند.
برندینگ برای موفقیت در کسب و کار یک امر ضروری است. در واقع برندینگ پایه و اساس یک عملیات موفق است. داشتن کارمندان خوب، کارشناسان مالی ونوآوران تجاری و سازمانی در موفقیت برندینگ تاثیرات بسزایی خواهد داشت.
بازاریابی کمک های تاکتیکی به عملکرد فروش با قرار دادن و پرورش رهبران واجد شرایط به منظور کاهش هزینه های فروش و کوتاه شدن چرخه فروش را فراهم می کند. برای انجام این کار، گروه های بازاریابی از تکنیک های مختلفی مانند تبلیغات، تحقیق و طراحی لوگو استفاده می کنند. برندسازی یک کلمه کلیدی و در حال حاضر محبوب است که متخصصان بازاریابی از آن استفاده می کنند تا شغل خود را مهم ترجلوه دهند.
شرکت شما چه استراتژی هایی جهت ایجاد حس وفاداری در مشتریان به کار گرفته است ؟

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: