وبلاگ چیتا وب


blog post
نام تجاری استراتژیک و پایدار، به یک ارزش ویژه برند تبدیل می شود، درواقع به معنی ارزش افزوده ای است که برای محصولات و خدمات کمپانی شما بوجود می آید و این امکان را فراهم می کند تا برای نام تجاریتان هر چقدر که لازم باشد هزینه کنید...

برندینگ یعنی عمل بازاریابی در جهت ایجاد یک نام، نماد یا طرحی که باعث شناخته شدن و تمایز محصول یک شرکت با محصولات دیگر می شود.
یک استراتژی برند موثر، طیف وسیعی از رقابت بازار را بطور فزاینده در اختیار شما قرار می دهد. اما برندینگ به معنای واقعی یعنی چه؟
در واقع نام تجاری شما وعده و قول شما به مشتریان است. این نام تجاری به آن ها می گوید چه انتظاری از محصولات و خدمات شما می توانند داشته باشند، بطور کلی نامی است که خدمات و محصولات شما را از رقبایتان متفاوت می کند، اینکه می خواهید چه نقشی داشته باشید و چه کسانی برند و نام تجاری شما را درک کنند.
بخاطر داشته باشید که کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است!
آیا محصولاتی که ارائه می دهید هزینه و کیفیت بالایی دارند یا برعکس؟
شما نمی توانید هر نوع خدمات و محصولاتی را ارائه دهید پس باید ببینید هدف مشتریان شما چیست و از شما چه انتظاراتی دارند؟
پایه و اساس نام تجاریتان لوگوی شما است. وب سایت شما باید محصولاتی را تبلیغ کند که همه آن ها با لوگوی شرکتتان مطابقت داشته باشند یعنی با محصولات شما مرتبط باشند.
جایی که تبلیغات انجام می دهید یک بخش از استراتژی برند شما است، کانال های توزیع و همینطور با هرچیزی که شما بصورت بصری و آشکارا ارتباط برقرار می کنید .
نام تجاری استراتژیک و پایدار، به یک ارزش ویژه برند تبدیل می شود، به معنی ارزش افزوده ای است که برای محصولات و خدمات کمپانی شما بوجود می آید، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا برای نام تجاریتان هر چقدر که لازم باشد هزینه کنید. واضح ترین مثال برند یک نوشابه معمولی در مقابل کوکاکولا است زیرا کوکاکولا دارای یک ارزش ویژه برند است و می تواند قیمت محصولش را افزایش دهد و مشتریان نیز در عوض حاضرند هزینه بیشتری پرداخت کنند.
ارزش افزوده ای که به عینیت برند منجر می شود اغلب به شکل کیفیت درک شده یا دلبستگی عاطفی است. برای مثال Nike محصولاتش را به ستاره های ورزشکار مربوط می کند و امیدوار است که مشتریان دلبستگی احساسی خود را از ورزشکاران به محصول منتقل کنند. پس برای Nike فقط ویژگی های کفش ها نیستند که منجر به فروش می شود.
پروسه ایجاد یک برند، یک پروسه مشکل و زمان بر است و قبل از آن لازم است حداقل به این سوالات پاسخ دهید :
مأموریت شرکت شما چیست؟
مزایا و ویژگی های محصولات یا خدمات شما چیست ؟
اگر در حال حاضر شرکت و برند خاصی دارید مشتریان چه طرز فکری در رابطه با کمپانی شما دارند ؟
با چه کیفیتی قصد دارید مشتریان را به شرکتتان وابسته کنید ؟
و پس از آن تحقیقات لازم را مربوط به نیازها، عادت ها و خواسته های مشتریان فعلی و آینده انجام دهید و نتها به آن چه که خودتان فکر می کنید بسنده نکنید، انتظارات مشتریان را نیز شناسایی کنید.
پس از اینکه نام تجاریتان را تعریف و مشخص کردید :
یک لوگوی عالی طراحی کنید !
پیام های برندتان را بنویسید، توجه کنید چه پیام های کلیدی مربوط به نام تجاریتان برای ارتباط برقرار کردن با مصرف کننده دارید ؟
نام تجاری شما تمام جنبه های تجارتتان را پوشش می دهد، اینکه چگونه به تماس ها پاسخ دهید، نحوه پوشش شما وپرسنلتان چگونه باشد، امضاء ایمیل شما و غیره ...
یک شعار ایجاد کنید، یک جمله به یاد ماندنی، با معنی و مختصر بنویسید که ماهیت نام تجاری شما را در بر بگیرد.
یک برند استاندارد برای بازاریابی محصولاتتان ایجاد کنید. می توانید ازیک طرح رنگ شبیه بهم استفاده کنید احتیاجی نیست طرحتان حتما فانتزی باشد .
و در نهایت بخاطر بسپارید که اگر به وعده های نام تجایتان عمل نکنید مشتریان به شما بازنمی گردند و شما را به دیگران پیشنهاد نمی کنند .
ما در مقاله های بعدی توضیحات مفصل تری مربوط به برندینگ ارائه داده ایم، خواهشمندیم با ما همراه باشید .

منبع:

entrepreneur.com

  • این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

SEO at cheetahwen.ir

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: